حاشیه سود خالص ۴۹ درصدی دالبر

درآمدهای عملیاتی دالبر در گزارش ۹ ماهه با افزایش ۶۱ درصدی به ۱۰۱۴ میلیارد تومان رسیده که افزایش تقریبا خوبی است.

صدای بورس؛ در ادامه بررسی گزارش های ۹ ماهه نمادهای بورسی در این گزارش وضعیت نماد دالبر را بررسی می کنیم:

درآمدهای عملیاتی دالبر در گزارش ۹ ماهه با افزایش ۶۱ درصدی به ۱۰۱۴ میلیارد تومان رسیده که افزایش تقریبا خوبی است. اما نکته ضعیف این گزارش بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی است که با افزایش ۶۵ درصدی روبرو بوده و به عدد ۴۹۹ میلیارد تومان رسیده است که این بها نسبتا بالاست.

سود ناخالص این شرکت با افزایش ۵۸ درصدی به ۵۱۵ میلیارد تومان رسیده است و حاشیه سودناخالص این شرکت نیز به ۵۱ درصد رسیده که حاشیه سود خوبی است، سود خالص نیز به ۴۹۹ میلیارد تومان رسیده و حاشیه سود خالص را به ۴۹ درصد رسانده است.

سود جامع سال دالبر نیز افزایش ۱۹ درصدی را نشان داده و به ۳۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

دالبر اما در صورت جریان وجوه نقد در برخی از محاسبات وضعیت خوبی را نشان نمی دهد، مانند؛ جریان خالص خروج نقد حاصل از فعالیتهای عملیاتی با افزایش ۸۸۲ درصدی به منفی ۳۰ میلیارد تومان رسیده که وضعیت خوبی را نشان نمی دهد.

دریافت نقد حاصل از تسهیلات با افزایش ۲۳ درصدی به ۱۵۵۹ میلیارد تومان رسیده است. کل وضعیت جریان نقدی خوب بوده و مانده موجودی نقد تا پایان سال از ۳۳ میلیارد تومان به ۶۸ میلیارد تومان رسیده است.

جمع دارایی های غیرجاری دالبر با افزایش ۵۵ درصدی به ۲۹۸ میلیارد تومان رسیده است، جمع دارایی های جاری نیز افزایش ۴۳ درصدی را شاهد بوده و به ۱۹۰۸ میلیارد تومان رسیده است، جمع کل دارایی ها به ۲۲۰۶ دلار رسیده است که با افزایش ۴۵ درصدی مواجه است.

در کل دالبر گزارش خوبی را منتشر کرده است. اما مهمتر از همه حاشیه سود بالای این نماد است که زمانی ارزش آن بیشتر می شود که نسبت PبهS این نماد در محدوده ۲.۸۲ باشد و این یعنی شرکت وضعیت خوبی در تولید و فروش دارد.

کد خبر 445354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =